لایف کوچینگ
 

درست مثل ساختن هر نوع شغلی، ایجاد و تداوم یک تجارت موفق لایف کوچینگ می‌توان ایده‌ای پر از هیجان و جاه طلبی باشد ولی در عمل یک تلاش چالش برانگیز است. مطمئناً این کار شدنی است، ولی برای پشت سر گذاشتن چالش‌هایی که با آن روبرو خواهید شد به پشتکار، صبر، سرسختی و شاید مهم‌تر از همه احساس واقعی هدف نیازمندید. ولی چه عواملی باعث موفقیت یک کسب و کار لایف کوچینگ می‌شود؟ در این مقاله من تعدادی از نکات مهم برای ساختن یک کسب و کار موفق لایف کوچینگ را با شما در میان می‌گذارم.

 

نکات مهم برای ساختن یک کسب و کار موفق لایف کوچینگ

 
 
 

لایف کوچینگ

 

خودتان را بشناسید.

 

قبل از اینکه شروع به ایجاد طرح تجاری یا فکر کردن در مورد هزینه‌ها و چیزی که قرار است داشته باشید بکنید، لحظه‌ای مکث کنید. این جزئیات مهم هستند ولی نه به اندازه شناخت واقعی خودتان.

در پایان در هر مسیری که قدم بگذاری دارایی شماره یک شما برای همیشه خودتان خواهید بود. به این فکر کنید که چرا می‌خواهید مربی شوید؟ چه نوع شغل‌هایی را دوست دارید؟ و چطور می‌خواهید در نقش یک مربی ظاهر شویم؟ نقاط قوتتان نقاط ضعفتان را بشناسید. خودتان را صادقانه و دلسوزانه ارزیابی کنید. لازم است ذکر کنم پایداری و استقامت مهمترین چیز در ایجاد یک تجارت موفق لایف کوچینگ هستند. همچنین باید بدانید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند. موفقیت در این که شبیه دیگران باشید نیست بلکه در پیدا کردن تفاوت‌های شماست. ارزش‌های خودتان را بشناسید و آنها را به شخصیت کسب و کارتان تبدیل کنید. موفق‌ترین شغل‌ها از روی اشتیاق ساخته شده‌اند. بنابراین بدانید که رویاهایتان چیستند و سپس انگیزه موفقیت را پیدا خواهید کرد. من در مورد چرایی صحبت می‌کنم. سرچشمه‌ای که همیشه به این نقطه باز خواهید گشت.

 

مهارت‌های خودتان را بشناسید.

 

در مرحله بعد شما باید شروع به ایجاد مهارت‌های کوچینگ کنید. یعنی زمان آن رسیده است که کار لایف کوچینگ خودتان را جدی بگیرید. این کار با آموزش تجربه و مدرک شروع می‌شود. اولین سوالی که باید جواب دهید این است که چطور لایف کوچ شوید؟ قطعاً من پیشنهاد می‌کنم در یک دوره آموزش کوچینگ شرکت کنید همینطور که مشخص است شما علاوه بر دانش کوچینگ اطلاعات لازم در مورد ساخت و اداره یک کسب و کار را هم نیاز دارید. وقتی شما کار خود را شروع می‌کنید کوچ، مدیر، فروشنده و بازاریاب خودتان هستید. بنابراین دانشتان را در مورد کسب و کار بالا ببرید.

 

شروع کنید

بسیاری از کوچ‌های خوب کار خودشان را شروع نمی‌کند چون نگران هستند و تصور می‌کنند که همه چیز باید درست در جای خودش باشد تا بتوانند مراجع پیدا کنند. گاهی اوقات این اهمال کاری به دلیل ترس از از موفق شدن می‌باشد. می‌توانید از جزئیات چشم‌پوشی کنید و کار گرفتن کوچی و کوچینگ را شروع کنید.

شاید خنده دار به نظر برسد که چه تعداد از کوچ‌های جدید وب سایت، لوگو یا پیجشان را طراحی می‌کنند، بدون اینکه حتی کسی را کوچ کرده باشند. اگر یک وب‌سایت دارید به این معنی نیست که افراد پیش شما می‌آیند و می‌خواهند کوچشان کنید. تجربه و تمرین کوچینگ است که به شما کمک می‌کند تا مراجعین بیشتری بگیرید. روی یافتن اولین مشتری سپس دومین سپس سومین تمرکز کنید. همه چیزهای دیگر را به مرور انجام دهید مثل سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی. به هر حال ایجاد سایت کمی هزینه دارد و ریسک این هست که شما با هزینه سایتی را بزنید که هیچ نوع بازدید کننده‌ای ندارد. اگر بودجه‌ای ندارید شروع به کار کوچینگ کنید سپس بقیه چیزها را بسازید. بسیاری از کوچ‌ها محاسبه می‌کنند که ایجاد سایت یا کارت ویزیت چقدر هزینه دارد و سپس راهی پیدا می‌کنند که از خود لایف کوچینگ این هزینه‌ها را تأمین کنند. این یک ذهنیت جالب است.

 

دنبال راه‌هایی برای جذب مشتری باشید

روش‌های زیادی برای پیدا کردن مشتری در شروع کار وجود دارد ولی من می‌خواهم به شما فرمول اسنپ SNAPS را نشان دهم:

 

Speaking=S صحبت کردن

Networking=N شبکه‌سازی

Advertising=A تبلیغات

 Personal contact=P مخاطبین شخصی

Social media=S رسانه های اجتماعی

 
 

همیشه بیش از یک راه برای یافتن مشتریان جدید وجود دارد. مهم است که شما ببینید چه چیزی برای شما کار می‌کند. ممکن است دوست داشته باشید تبلیغات کنید یا در شبکه‌های مجازی صفحه ایجاد کنید. شاید این روش‌ها را ترکیب کنید ولی بهتر است روش خاص خودتان را پیدا کنید. اگر نمی‌دانید با چه روشی راحت تر هستید همه این روش‌ها را امتحان کنید و کم کم می‌بینید که چه چیزی برای شما بهتر کار می‌کند. ولی یادتان باشد باید سخت‌کوش باشید تا بتوانید مهارت جذب مشتری را کسب کنید. هرچه زمان می‌گذرد تعداد مشتریان شما بیشتر خواهد شد چون ممکن است افراد به صورت دهان به دهان نیز شما را به یکدیگر معرفی کند.

 

 

 

هزینه گرفتن را زودتر شروع کنید

این یکی از مواردی است که بسیاری از کوچ‌ها آن را دشوار می‌بینند. هزینه گرفتن از افراد وقتی هنوز تجربه‌ای ندارید می‌تواند احساس ناخوشایندی به شما بدهد. توصیه‌هایی که اغلب به کوچ‌ها می‌کنند این است که بلافاصله هزینه گرفتن را شروع کنید. حتی اگر مقدار خیلی کمی باشد و حتی اگر از این بابت احساس ناراحتی کنید. بعد از چند مشتری اول خواهید دید که هزینه گرفتن برایتان راحت تر خواهد شد و به راحتی می‌توانید ارزش خدمات کوچینگ تان را تعیین کنید. یادتان باشد ارزش لایف کوچینگ را شما مشخص می‌کنید. بنابراین قیمتی را بگذارید که به نظر خودتان می‌تواند آن ارزش را برای مخاطب ایجاد کنید.

 

 

 

یادتان باشد همه کارها را شما نمی‌توانید انجام دهید

در ابتدای شروع کار شما کوچ، بازاریاب، حسابرس، طراح، تولید محتوا کننده و مدیر خودتان خواهید بود و شما یک تیم یک‌نفره برای انجام این کارها هستید. اگر همه کارها را یکباره انجام بدهید تمرکز خودتان را پخش می‌کنید. کم کم یاد بگیرید که در چه کاری خوب هستید و چه کاری را می‌توانید یا بهتر است برون سپاری کنید. شما نمی‌توانید متخصص همه کارها باشید. اگر می‌خواهید یک کوچ حرفه‌ای باشید و کسب و کارتان پایدار بماند یاد بگیرید تفویض اختیار کنید.

 

 

 

در انتخاب نیش خود عجله نکنید.

شاید عجیب به نظر برسد ولی این که تا الان با کسی کار نکرده‌اید و سپس بخواهیم نیچ را تعیین کنید بسیار اشتباه است. اگر با کسی کار نکرده‌اید چطور می‌توانید تصمیم بگیرید می‌خواهید به چه کسانی کمک کنید؟ پیشنهاد من در اول کار این است که با همه افراد کار کنید تا بتوانید احساس خود را درک کنید. نیش مارکت برای رشد کسب و کارتان ضروری است، ولی این انتخاب در سفر کوچینگ و وقتی با تعداد زیادی مخاطب کار کنید می‌افتد. بنابراین در ابتدای کار به دنبال ایجاد نیش نباشید. هرچه بیشتر مشتری بگیرید واضح‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با چه کسانی کار کنید و با چه کسانی نه و اینکه کوچینگ شما برای چه کسانی مؤثر است. اگر طبق تجربیات قبلی‌تان کاملاً برای شما واضح است که نیش شما چه کسی است این عالی است ولی ذهنتان را کمی آزاد بگذارید و خیلی در این مورد سختگیر نباشید تا بتوانید با همه کار کنید.

 

این مقاله را از دست ندهید: چرا و چطور به عنوان یک کوچ نیش مارکت خود را انتخاب کنید؟

 

 

خودتان باشید

من این را زیاد تکرار کردم ولی مهمترین جنبه کسب و کار شما “شما” هستید. این شما و داستانتان هستید که کوچینگ تان را منحصر به فرد می‌کنید. بنابراین در صنعتی مثل لایف کوچینگ خیلی مهم است که خود واقعیتان باشید. مثلاً اگر از وبینار لذت نمی‌برید و حاضر نیستید هیچ چیزی را از وبینار یاد بگیرید پس راه اندازی وبینار به عنوان بخشی از کسب و کارتان عاقلانه نیست. وقتی به آن علاقه‌ای ندارید در عملکردتان تأثیر می‌گذارد و مراجعین انرژی آن را از شما خواهد گرفت. به خودتان وفادار بمانید. کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید و به آن اعتقاد دارید. اینگونه به دیگران نیز کمک می‌کنید.

 

 

به رشد خودتان ادامه دهید.

سفر کوچینگ راهی است که هرگز پایان نمی‌گیرد. شما اینجا با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و تجربیاتی سر و کار دارید که مدام رشد و تغییر می‌کنند. بنابراین تجارت شما با شما رشد خواهد کرد. همیشه مقداری از پول و زمان خود را در دوره‌های توسعه فردی و حرفه‌ای خرج کنید. یادتان باشد شما مسئول شغل خودتان هستید و نیاز به بهبود مستمر و توسعه دارید. فقط به عنوان کوچ رشد نکنید بلکه اگر می‌خواهید کسب و کارتان رشد کند به عنوان یک صاحب کسب و کار هم به طور مدام رشد کنید. مشخص کنید که چه مهارت‌هایی را ندارید و در چه چیزی باید بهبود پیدا کنید. هدف گذاری کنید و بهتر شوید.

 

 

 

 

برای راه اندازی کسب و کار کوچینگ سردرگم هستید؟

 

من برای شما یک چک لیست گام به گام طراحی کرده ام که به سردرگمی شما پایان می دهد و مسیر را برایتان شفاف می کند.

پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link

 

۵/۵

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از کشف ناخودآگاهتان لذت ببرید

راهنمای کشف باورهای ذهنی

ایمیل خود را وارد کنید
راهنما را برایم بفرست
close-link
پیش به سوی کشف ناخودآگاه

راهنمای استفاده از ای اف تی در حذف موانع مالی

ایمیل خود راوارد کنید
دریافت فایل راهنما
close-link
موفق باشید

کتاب راهنمای ساخت جملات ای اف تی

ایمیلتان را وارد کنید
دریافت فایل راهنما
close-link
پیش به سوی تغییر

پرسشنامه کشف باورهای مالی

ایمیل خود را وارد کنید
دریافت پرسشنامه
close-link
کتابچه راهنمای کوچینگ
ایمیلتان را وارد کنید
دانلود کتاب
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link
پیش به سوی کشف ناخودآگاه

پرسشنامه کشف باورهای لاغری

ایمیل خودتان را وارد کنید
دریافت فایل پرسشنامه
همین الان دریافت کنید
close-link
روش کار با ای اف تی روی باورهای غلط ازدواج

دانلود رایگان فایل ازدواج

ایمیلتان را وارد کنید
دریافت فایل
منتظر چی هستید؟
close-link
دانلود رایگان

فایل 50 باور غلط مالی

ایمیلتان را وارد کنید
         دریافت فایل       
عجله کنید. منتظرتان هستم
close-link
سلام و خوش آمدید
هشت درس رایگان دوره کشف رسالت فردی
ایمیلتان را وارد کنید، سپس درسها را دانلود کنید
دانلود درسها
No Thanks!
close-link
پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link
پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link
 DOWNLOAD -

دانلود ویدیو و صوت چطور یک کار و کسب موفق کوچینگ بسازیم؟

ایمیل خود را وارد کنید
DOWNLOAD NOW
بیزینس
close-link