کوچینگ تنها کمک به دیگران برای تغییر زندگیشان نیست، کوچینگ علاوه بر اینکه یک عشق، یک رسالت یا رشد و معناست، می‌تواند یک کسب و کار باشد. بیزینس کوچینگ مثل هر کسب و کار دیگری نیاز به یک سری اصول و قوانین دارد. تفاوت کسی که به کوچینگ به چشم یک بیزینس نگاه می‌کند تا کسی که این دید را ندارد در این است که نفر اول یک کسب و کار دارد و می‌خواهد روی تعداد زیادی از افراد تأثیر بگذارد و نفر دوم تنها یک سرگرمی دارد و هرازگاهی روی چند نفر معدود از افراد اثر می‌گذارد. فکر کنید شما بتوانید یک کوچ موفق باشید که از طریق کسب و کارتان به تعداد زیادی از آدم‌ها کمک کنید بنابراین شما می‌توانید روی تعداد زیادی از افراد تأثیر گذار باشید. اگر بگویید نمی‌خواهید بیزینس کوچینگ داشته باشید یعنی قصد ندارید در مقیاس بزرگ به دیگران کمک کنید و همین تعداد کم کافی است. البته که این هم یک انتخاب است.

بیزینس پلن برای بیزینس کوچینگ

ساده‌ترین هوشمندانه‌ترین و سریع‌ترین راه برای اینکه در کسب و کار کوچینگتان موفق و تأثیرگذار باشید این است که یک مسیر استراتژی برای کوچینگتان بنویسید و برای بیزینس کوچینگ خودتان یک طرح ساده کسب‌وکار بنویسید.

من در این مقاله قصد دارم راه ساده نوشتن یک طرح کسب و کار کوچینگ را برایتان بگویم. چیزی که تا مدت‌ها خودم نداشتم و اساساً فکر می‌کردم کار بسیار سخت و حرفه‌ای است و من از پس آن بر نمی‌آیم. با روشی که به شما می‌گویم خواهید دید نوشتن یک طرح می‌تواند چقدر ساده و لذت بخش باشد.

Business plan یا طرح کسب و کار چیست؟

وقتی اسم بیزینس پلن یا طرح کسب و کار می‌آید همه ما ممکن است فکر کنیم که برای نوشتن یک بیزینس پلن نیاز به یک متخصص کسب و کار داریم اما من به شما قدم‌های ساده‌ای را می‌گویم که بتوانند این کار را به صورت درست برای بیزینس کوچینگ خودتان هم انجام دهید.

طرح کسب و کار یک نقشه راه است که به شما کمک می‌کند مسیر کسب و کارتان را برنامه‌ریزی شده تر جلو بروید. طرح کسب و کار برنامه حرکت آینده شما در مسیر کسب و کارتان است.

طرح کسب و کار می‌تواند شامل منابع شما: دانش، تخصص، تجربه، همکاران و….استراتژی شما: استراتژی رقابتی، استراتژی قیمت گذاری، ورود به بازار و…ساختار سازمانی: نقش شما و هرکسی دیگر و برنامه عملیاتی گام به گام: نخستین گام چیست؟ هفته اول، ماه اول چه کاری باید بکنیم؟ در چه کارهایی به کمک نیاز داریم؟ باشد.

توجه کنید که من در مورد طرح کسب و کار صحبت می‌کنم و نه مدل کسب و کار یا Business model. این دو با هم متفاوتند.

مزایای داشتن یک طرح کسب و کار برای کوچ‌ها

 
 

آیا در مورد سندروم اشیا درخشان چیزی شنیده‌اید؟ سندروم شیء درخشان مشکلی است که اکثر کارآفرین‌های باهوش در آن گیر می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد که شما ایده‌های زیادی را پشت سر هم دنبال می‌کنید یا به دنبال فرصت‌های جدیدی هستید و نمی‌توانید از بعضی چیزها صرف نظر کنید.

تصور کنید شما یک ایده‌ی کوچینگ آنلاین برای نیش مارکت خودتان دارید، ایده را اجرا می‌کنید و چند هفته جلو می‌رود، ناگهان یکی از دوستان شما که کوچ خوبی است با شما تماس می‌گیرد و بیان می‌کند که نیاز به کمک شما دارد و یک ایده جدید را مطرح می‌کند. شما هیجان زده می‌شوید و به دنبال آن ایده می‌روید. ایده خودتان را کمتر انجام می‌دهید و کم کم آن را فراموش می‌کنید. در اینجا شما در دام سندروم شیء درخشان افتاده‌اید. جایی که به دنبال فرصت‌های جدید -خرگوشهای جدید- خواهید بود. چند روز بعد یا چند هفته بعد ایده جدیدی به ذهنتان می‌رسد و ایده‌ها یکی پس از دیگری به سراغ شما می‌آیند. به زودی در خواهید یافت که شما صدها ایده مختلف را دنبال می‌کنید، اما هیچ نتیجه‌ای از هیچ کدامشان نگرفته‌اید. – در حال دنبال کردن خرگوش‌های زیادی هستید و هیچ کدامشان را نمی‌گیرید.-

سندروم شیء درخشان یک راه سریع برای شکست است، اما داشتن یک پلن کسب و کار دقیقاً مخالف آن است. داشتن برنامه و طرح کسب و کار کمکتان می‌کند از این تله ایمن بمانید. یک طرح خوب شما را از شکست و دنبال کردن ایده‌های زیاد باز می‌دارد و به شما نشان می‌دهد دقیقاً برای موفقیت باید چه کنید.

 

وقتی یک طرح خوب کسب و کار دارید می‌دانید در بیزینس کوچینگ چطور می‌خواهید از کوچینگتان درآمد داشته باشید و همه چیز برای شما قابل پیش بینی است. با داشتن یک طرح شما می‌توانید انرژی و زمانتان را دقیقاً روی پروژه‌ها، ایده‌ها و فرصت‌هایی متمرکز کنید که به شما در رشد کسب و کارتان کمک می‌کنند و شما بیشتر راضی خواهید بود.

داشتن بیزینس پلن به شما کمک می‌کند بدانید چه نوع پکیجی را می‌خواهید به مراجعین تا پیشنهاد دهید. کوچینگ آنلاین؟ کوچینگ یک به یک؟ کوچینگ گروهی؟ چقدر هزینه دریافت می‌کنید؟ چه استراتژی‌های بازاریابی و چه استراتژی‌های سرمایه گذاری دارید؟

داشتن یک بیزینس پلن کمکتان می‌کند تا ایده‌هایتان را تست کنید و مشکلات کسب و کارتان را پیدا کنید. این کار کمکتان می‌کند قبل از اینکه زمان و هزینه زیادی روی چیزی بگذارید آن را تست کنید.

داشتن یک بیزینس پلن نه تنها شما را قادر می‌سازد موقعیت فعلی‌تان را ببینید بلکه کمکتان می‌کند مسیر پیش رو را نیز تشخیص دهید. مسیر شما به سمت موفقیت خیلی راحت تر خواهد شد زمانی که بدانید دقیقاً کی قرار است چه کاری را انجام دهید.

در این مقاله از راه اندازی کسب و کار اینترنتی کوچینگ گفته ام.

 

چطور یک بیزینس پلن کوچینگ بنویسید:

طرح کسب و کاری که به شما پیشنهاد می‌دهم شامل ۵ قدم است. در هر قدم شما برایتان توضیح می‌دهم چه کاری کنید. سپس در پایان سوالاتی را مطرح خواهم کرد که به شما کمک می‌کند طرح کسب و کارتان را بنویسید.

قدم اول: کلیات کسب و کار شما

این قدم شامل: ویژن شما، میشن یا رسالت کسب و کارتان، چرایی این کسب و کار، ارزشهای شما و کسب و کارتان، اسم و مکان کسب و کار، تفاوت کسب و کار شما با دیگران و چارت مسئولیت‌ها (شامل بازاریابی، روابط عمومی و مالی البته اگر کسان دیگری هم با شما کار می‌کنند.) است.

در اولین قدم شما مشخص می‌کنید که کسب و کارتان چیست و چرا این بیزینس کوچینگ را می‌خواهید. اشتباه نکنید. این قدم ساده نیست. خیلی از کوچ‌ها بیان می‌کند که هدفشان کمک به دیگران برای ساختن زندگی است که دوست دارند یا رسیدن به اهدافشان، اما این نیمی از داستان است. اگر همه چیزی که از کوچینگ می‌خواهید این است که به دیگران خدمت کنید شما می‌توانید کاملاً رایگان این کار را بکنید و نیازی به یک بیزینس ندارید.

خدمات با ارزش هستند که نتایج با ارزش ایجاد می‌کنند.

دنبال چرایی اینکه می‌خواهید یک بیزینس کوچینگ داشته باشید بگردید. این چرایی برای شما مهم است نه برای دیگران و خدمت دادن به آنها.

چرایی‌ها به ما کمک می‌کنند از همه سختی‌ها و مشکلات کسب و کارمان بگذریم و در تمام طول مسیر متعهد باقی بمانیم. در این مرحله مهم است که روی دیگران و خدمتی که به آنها می‌دهید تمرکز نکنید بلکه به خودتان تمرکز کنید.

مشخص کنید برای چه چیزی به این کسب و کار آمده‌اید؟ چه چیزی برای‌تان مهم است؟ چه چیزی محرک شماست؟

این چرایی درباره شماست. اینجا لازم است کمی خودخواه باشید و اهداف فردی‌تان را بنویسید

یادتان باشد وقتی به دیگران نشان می‌دهید که شما به خودتان هم اهمیت می‌دهید باعث می‌شود الهام بخش آنها باشید.

همچنین دقیقاً بنویسید چرا دیگران باید از خدمات شما استفاده کنند؟ وقتی این کار را می‌کنید، بنویسید شما چه چیزی دارید که دیگر کوچ‌ها ندارند؟ آیا مدرک معتبری دارید؟ آیا تجربیات مرتبطی دارید؟ آیا تخصصی دارید که در کوچینگ کمکتان می‌کند؟ آیا نوع خاصی از سرویس را ارائه می‌دهید که کسی این کار را نمی‌کند؟ یا در کنار کوچینگتان محصولات و خدمات مکمل هم دارید؟

 

قدم دوم: پیام شما

این قدم شامل نوشتن: نیچ مارکت شما، مشکلی که از دیگران حل می‌کنید، راهکار شما و نتیجه‌ای که خلق می‌کنید و توضیح چند خطی بیزینس کوچینگ و کسب و کار شماست.

بازار هدفتان را مشخص کنید. وقتی یک بیزینس پلن برای کوچینگتان می‌نویسید، دقیقاً مشخص کنید که با چه کسانی کار می‌کنید. فکر می‌کنید چه کسانی برای کوچینگ شما ایده آل هستند؟ چه کسانی به شخصیت شما و برند شما نزدیک هستند؟ کسانی که از کار کردن با شما خوشحال می‌شوند و شما را به دیگران هم معرفی می‌کنند. این افراد هر پیشنهادی شما بدهید با کمال میل قبول می‌کنند.

قدم سوم: پلن بازاریابی

این قدم شامل: تحقیقات از نیچ مارکت شما مبنی بر اینکه این افراد انتخاب شده کجا هستند؟ چه علاقه‌هایی دارند؟ چه سن و سال و جنسیتی دارند؟ چطور می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ چطور آنها را جذب خدمات خودتان می‌کنید؟ و چه استراتژی برای تبدیل افراد جذب شده به افراد مخاطب و مشتری خودتان دارید؟

کمی در بازار منتخب خودتان (نیچ شما) جست جو و تحقیق کنید تا ببینید این افراد کجا هستند و چه راهی برای ارتباط با آنها مناسب است. این تحقیقات کمکتان می‌کند بهترین راه ارتباطی را مشخص کنید.

ارتباط عمیق، صادقانه، قابل اعتماد و قوی فونداسیون یک کوچینگ موفق است. مهم است که در بیزینس کوچینگ شما مشخص باشد که چه راه‌های ارتباطی وجود دارد. در ادامه نوشتن طرح کسب و کار زمانی بگذارید و فکر کنید که چطور می‌خواهید با مراجعین احتمالی خودتان ارتباط عمیق و درست برقرار کنید.

در این مرحله حتماً به این فکر کنید که چطور می‌خواهید نظر مخاطبینتان را جلب کنید و آنها را ترغیب کنید که با شما تماس بگیرند یا گفتگو کنند. استراتژی‌هایی برای جذب افراد و تبدیلشان به مخاطب و مراجع داشته باشید. با چه چیزهایی می‌توانید توجه این افراد را به خودتان جلب کنید.

قدم چهارم: محصولات و خدمات شما

این قدم شامل: تعریف یک محصول و خدمت اصلی (مثلاً پکیج کوچینگ یک به یک) به همراه نتیجه این محصول و اثر آن در زندگی افراد و تعریف چند محصول فرعی (مثلاً کوچینگ گروهی، وبینار یا دوره‌ی مجازی) است.

در این مرحله می‌توانید پکیج کوچینگتان را تعریف کنید. این که دقیقاً از چه طریقی می‌خواهید به مراجعینتان کمک کنید؟ جلساتتان چگونه است و چه توالی دارد؟ کوچینگتان چند ماهه است؟

این قسمتی از بیزینس پلن شماست که نیاز دارید در آن بدانید چطور می‌خواهید مراجع را از جایی که هست به جایی که می‌خواهد باشد ببرید؟ وقتی مراجعتان شفاف و واضح بداند که سفر کوچینگ چگونه است احتمال بیشتری دارد که جذب شود. برای طراحی بهترین مسیر نیاز دارید مشخص کنید که از کار کردن با شما چه نتایجی به دست می‌آید و این بستگی به نیچ شما دارد.

پس از تعریف یک محصول اصلی و اثر و نتیجه آن، اگر محصولات دیگری دارید -یا می‌خواهید داشته باشید- نیز بنویسید.

ترجیحاً فقط یک محصول مهم و اصلی داشته باشید و بقیه چیزها را به عنوان محصولات فرعی نگه دارید. همیشه تمرکزتان را روی یک مورد بگذارید و از تعدد خدمات و محصولات پرهیز کنید.

قدم پنجم: برنامه عملی

این قدم شامل مشخص کردن اهداف ۵ ساله، ۱ ساله، ۶ ماهه و ماهیانه شماست. سپس اهداف ماهیانه را به گام‌ها و برنامه‌های عملی تبدیل کنید.

شاید این سخت‌ترین کار باشد که همه ایده‌ها و صحبت‌هایی را که در مراحل بالاتر انجام دادید به صورت اکشن پلن یا برنامه اقدامی بنویسید. اگر نیاز دارید از یک کوچ کمک بگیرید. شما نیاز دارید بدانید قدم اول چیست در هفته اول و در ماه اول چه کارهایی قرار است انجام دهید و سپس چگونه جلو می‌روید.

برای این کار به جواب سوال یک برگردید و چرایی تا را بار دیگر مرور کنید. سپس اهدافتان را بنویسید. اهدافتان را مثل یک کوچ smart کنید. هدف بلندمدت ۵ ساله و ۱ ساله بنویسید و هدف ۱ ساله کسب و کارتان را به قدم کوچک‌تر ۶ ماهه بشکنید و سپس هدف را کوچک‌تر کرده و یک ماهه کنید. برای هدف یک ماهه یک برنامه عملی بنویسید.

برنامه عملی‌تان شامل این موارد است:

چه هدفی برای یک ماه آینده دارید؟ چه اقدام‌های بازاریابی نیاز دارید انجام بدهید؟ چند نفر را می‌خواهید جذب کنید؟ چه منابعی دارید؟ چه موانعی دارید؟ کی و کجا چه قدمی را بر می‌دارید؟ هفته اول چه کاری می‌کنید؟ هفته‌های بعد چه کارهایی می‌کنید؟

 

نمونه سوالات هر قدم برای نوشتن طرح کسب و کار در بیزینس کوچینگ:

 

 قدم اول پیدا کردن چرایی:

 

  • چشم‌انداز شما در مسیر کوچینگ کجاست؟
  • رسالت کسب و کار کوچینگ شما چیست؟
  • چه ارزشهایی را در کسب و کارتان دنبال می‌کنید؟
  • یک روزه ایده آل و رویایی را به عنوان کوچ فرض کنید. شما به عنوان کوچ در حال گذراندن یک روز خیلی ایده آل و خوب هستید. از صبح که بیدار می‌شوید تا شب که به خواب می‌روید را بنویسید. این سوال به شما سرنخ‌های پنهانی می‌دهد که دقیقاً در کسب و کار کوچینگتان دنبال چه چیزهایی هستید؟
  • پنج مزیت داشتن یک کسب و کار کوچینگ را بنویسید؟ این سوال کمکتان می‌کند ذهنتان را روی مزایای بیشتر کوچ بودن متمرکز کنید و کشف کنید چرا می‌خواهید بقیه زندگی‌تان را به این شغل مشغول باشید؟
  • جواب سوالات قبلی را ترکیب کنید و چنین متنی بنویسید:
  • این دلیلی است که می‌خواهم یک کسب و کار کوچینگ موفق را بسازم………………….

  • ممکن است لیست دلایل زیادی داشته باشید اما یادتان باشد دلایلی را پیدا کنید که به شما به کارتان به سبک زندگی‌تان و به رویاهای شما مربوط هستند و نه دیگران. تقریباً خودخواه باشید.
  •  

قدم دوم پیام شما:

  • دوست دارم با چه کسانی کار کنم؟
  • چرا این دسته را انتخاب کردم؟
  • این افراد چه مشکلاتی دارند؟
  • من از چه راهی می‌خواهم به این افراد کمک کنم و نتیجه کار با من برای این افراد چیست؟
 

مقاله برای بیزینس کوچینگ، چطور خودتان را به عنوان کوچ معرفی کنید؟ به شما کمک می تواند بتوانید بهتر خودتان را به بازار معرفی کنید.

 
 

قدم سوم ساختن ارتباط:

  • به همه راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید به مراجعان احتمالی خودتان برسید. مثلاً اگر یک کوچ سلامتی هستید حضور در رویدادهای سلامتی می‌توانند مؤثر باشد. اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی این افراد را پیدا کنید، بنویسید کدام شبکه اجتماعی؟
  • گروه جامعه مخاطبین شما کجا هستند؟ اینستاگرام؟ لینکدین؟ رویدادهای حضوری؟
  • چه روش‌هایی برای جلب نظر مخاطبین خود دارید؟ یک سخنرانی کوتاه؟ دیدار حضوری و یک به یک؟ نوشتن یک مقاله مناسب؟ دنبال راه‌هایی برای جذب مخاطب خاص خودتان بگردید.
  • پس از جلب نظر مخاطبین می‌خواهید چطور آنها را به مشتری و مراجع تبدیل کنید؟ جلسه آشنایی رایگان برگزار می‌کنید؟ بازاریابی ایمیلی انجام می‌دهید؟ با آنها تماس می‌گیرید؟

قدم چهارم محصولات و خدمات:

  • به راه‌های مختلفی که کوچ‌ها با مراجعانشان کار می‌کنند فکر کنید. این می‌تواند شامل کوچ‌های گروهی، وبینارها، گروه‌های مسترمایند، کوچینگ یک به یک باشد. در گوگل دنبال ایده‌های جدید بگردید و آنها را پیدا کنید.
  • حالا فکر کنید که شما چطور می‌خواهید با مراجعینتان کار کنید؟ یک پکیج کوچینگ بنویسید. کوچینگ یک به یک یا کار گروهی؟ آیا می‌خواهید توالی جلساتتان را بلندتر بگیرید یا کوتاه؟ دنبال راه‌هایی بگردید که خودتان دوست دارید یا با شما تطابق دارد؟
  • محصول اصلی شما چیست؟ محصولات دیگری هم دارید یا خیر؟

قدم پنج برنامه عملی:

  • هدف ۵ ساله کسب و کارتان را بنویسید. سپس هدف ۱ ساله را بنویسید.
  • هدف یک ساله را به قدم کوچک‌تر ۶ ماهه بشکنید.
  • قدم ۶ ماهه را هم به قدم‌های کوچک‌تر یک ماهه خرد کنید.
  • برنامه‌ای برای ۴ هفته این ماه بنویسید که برای رسیدن به اهداف یک ماهه باشد.
  • چه اقدامی؟ چه زمانی؟ کجا؟ چطور؟ به همراهی چه کسی؟ به چه منابعی نیاز دارید؟ چه موانعی دارید؟

اگر نیاز است در این مرحله از یک کوچ استفاده کنید.

طرح کسب و کار می‌تواند پیچیده‌تر یا متفاوت از چیزی باشد که اینجا خواندید. اما قدم‌های ساده بالا برای یک کوچ که به تنهایی کار می‌کند و یا چند نفر کوچ که کسب و کاری دارند کمک کننده است.

داشتن یک طرح کسب و کار کوچینگ کمکتان می‌کند زمان و انرژی و پول خود را در نقطه‌ای درست متمرکز کنید تا بتوانید مراجعین را جذب کنید. اگر هیچ طرحی برای جذب مراجعتان ندارید کسب و کار شما غیر قابل پیش بینی و دشوار خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید چرا درآمد یک کسب و کار کوچینگ غیرقابل پیش بینی و ناپایدار است این پی دی اف را بخوانید.

قدم بعدی چیست؟

  • من می‌توانم به شما در نوشتن طرح کسب و کار کمک کنم. همینطور می‌توانیم با هم بقیه مراحل ساخت یک کسب و کار کوچینگ را ادامه دهیم. برای تماس لطفاً به من ایمیل بزنید. nazanin.sakhavati@gmail.com

 

 
 

 

برای راه اندازی کسب و کار کوچینگ سردرگم هستید؟

من برای شما یک چک لیست گام به گام طراحی کرده ام که به سردرگمی شما پایان می دهد و مسیر را برایتان شفاف می کند.

پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link

 
 
۵/۵

۲ دیدگاه

  • نجات

    سپاس از مطلب خوب و مفیدتان
    جزییات و نکات خوبی در مطلب متذکر شدید اما نکته ایی که مورد سوال هست این خواهد که :
    اگر مشاوره کسب و کار نجات را بررسی بفرمایید الویت داشتن مهارت بر مبنای بر توسعه شخصی است
    که این اطلاعات همواره متفاوت تعریف شده اند .
    علاو ه بر مشاوره کسب و کار نجات ، دکتر ویز ، ساکوراد ، الوبیز ، مجله بازده و … هم این تفاوت تعریف دیده میشود ، چرا ؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از کشف ناخودآگاهتان لذت ببرید

راهنمای کشف باورهای ذهنی

ایمیل خود را وارد کنید
راهنما را برایم بفرست
close-link
پیش به سوی کشف ناخودآگاه

راهنمای استفاده از ای اف تی در حذف موانع مالی

ایمیل خود راوارد کنید
دریافت فایل راهنما
close-link
موفق باشید

کتاب راهنمای ساخت جملات ای اف تی

ایمیلتان را وارد کنید
دریافت فایل راهنما
close-link
پیش به سوی تغییر

پرسشنامه کشف باورهای مالی

ایمیل خود را وارد کنید
دریافت پرسشنامه
close-link
کتابچه راهنمای کوچینگ
ایمیلتان را وارد کنید
دانلود کتاب
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link
پیش به سوی کشف ناخودآگاه

پرسشنامه کشف باورهای لاغری

ایمیل خودتان را وارد کنید
دریافت فایل پرسشنامه
همین الان دریافت کنید
close-link
روش کار با ای اف تی روی باورهای غلط ازدواج

دانلود رایگان فایل ازدواج

ایمیلتان را وارد کنید
دریافت فایل
منتظر چی هستید؟
close-link
دانلود رایگان

فایل 50 باور غلط مالی

ایمیلتان را وارد کنید
         دریافت فایل       
عجله کنید. منتظرتان هستم
close-link
سلام و خوش آمدید
هشت درس رایگان دوره کشف رسالت فردی
ایمیلتان را وارد کنید، سپس درسها را دانلود کنید
دانلود درسها
No Thanks!
close-link
پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link
پایان سردرگمی، شروع موفقیت

چک لیست گام به گام ساخت کسب و کار آنلاین کوچینگ


ایمیل خود را وارد کنید
دانلود چک لیست
close-link
 DOWNLOAD -

دانلود ویدیو و صوت چطور یک کار و کسب موفق کوچینگ بسازیم؟

ایمیل خود را وارد کنید
DOWNLOAD NOW
بیزینس
close-link